1 |
Prospective teachers’ instructional visions and engagement in an approximation of practice regarding role of teacher and classroom discourse
GİRİT YILDIZ DİLEK,OSMANOĞLU ASLIHAN , Yayın Yeri:Teaching and Teacher Education , 2025
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
2 |
Investigating the change in prospective science teachers’ self-efficacy beliefs and the sources of this change during the teaching practice course
YERDELEN SÜNDÜS,TAŞ YASEMİN,OSMANOĞLU ASLIHAN , Yayın Yeri:Frontiers in Education , 2024
Uluslararası
Hakemli
DOAJ
Özgün Makale
|
3 |
Examining How Prospective Mathematics Teachers’ Instructional Visions Align with Their Responding Practices Through Scripting Tasks
OSMANOĞLU ASLIHAN, GİRİT YILDIZ DİLEK , Yayın Yeri:International Journal of Science and Mathematics Education , 2024
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
4 |
Utilization of Theoretical and Conceptual Frameworks: An Analysis of National Mathematics Education Theses Published in 2019-2023
OSMANOĞLU ASLIHAN,ÖZGELDİ MERİÇ , Yayın Yeri:Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2024
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
5 |
An Investigation on The Alignment of Prospective Mathematics Teachers' Responding to Student Thinking in Theory and Approximation of Practice
OSMANOĞLU ASLIHAN,GİRİT YILDIZ DİLEK , Yayın Yeri:International Journal of Education Technology and Scientific Researches (IJETSAR) , 2024
Uluslararası
Hakemli
Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
Özgün Makale
|
6 |
Exploring Middle School Mathematics Teachers' Perspectives and Practices Regarding Instructional Creativity
UZUN ESRA,OSMANOĞLU ASLIHAN , Yayın Yeri:International Journal of Turkish Education Sciences , 2024
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
7 |
An investigation on a prospective teacher’s professional
noticing skills in the process of narrative construction and
discussion
OSMANOĞLU ASLIHAN , Yayın Yeri:Pedagogical Perspective , 2024
Uluslararası
Hakemli
Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
Özgün Makale
|
8 |
Providing a video-case-based professional development environment for prospective mathematics teachers to notice students’ misconceptions in measurement
GİRİT YILDIZ DİLEK, OSMANOĞLU ASLIHAN, GÜNDOĞDU ALAYLI FUNDA , Yayın Yeri:Journal of Mathematics Teacher Education , 2023
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
9 |
Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Senaryo Tamamlama Uygulamaları Üzerinden Cebir Öğretimine İlişkin Öğrenmeleri
GİRİT YILDIZ DİLEK, OSMANOĞLU ASLIHAN , Yayın Yeri:Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi , 2023
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
10 |
The Influence of a Teaching Practice Course with Video-Case Enriched Microteaching on Prospective Teachers’ Self-Efficacy for Teaching
YERDELEN SÜNDÜS,OSMANOĞLU ASLIHAN,TAŞ YASEMİN , Yayın Yeri:International Journal of Research in Education and Science , 2019
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
11 |
Sınıf Öğretmeni Adaylarının van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyleri ve Geometriye Yönelik Öğrenme Eksikleri
OSMANOĞLU ASLIHAN , Yayın Yeri:Mehmet Akif Ersoy Eğitim Fakültesi Dergisi , 2019
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
12 |
Dealing with Metric Unit Conversion: An Examination on Prospective Science Teachers’ Knowledge of and Difficulties with Conversion
OĞUZHAN DİNÇER EMRAH,OSMANOĞLU ASLIHAN , Yayın Yeri:Science Education International , 2018
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
13 |
Prospective teachers’ perceptions on and adaptation of constructivist approach
OSMANOĞLU ASLIHAN,OĞUZHAN DİNÇER EMRAH , Yayın Yeri:International Journal of Progressive Education , 2018
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
14 |
Sınıf öğretmeni adaylarının kesirlerde çarpma ve bölme işlemlerine yönelik kavramsal anlamalarının incelenmesi
OSMANOĞLU ASLIHAN,ÖZGELDİ MERİÇ , Yayın Yeri:İlköğretim Online , 2018
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
15 |
Conducting science fair activities: Reflections of the prospective science teachers on their expectations, opinions, and suggestions regarding science fairs
DURMAZ HÜSNÜYE,OĞUZHAN DİNÇER EMRAH,OSMANOĞLU ASLIHAN , Yayın Yeri:Asia Pacific Forum on Science Learning and Teaching , 2017
Uluslararası
Hakemli
ERIC
Özgün Makale
|
16 |
Bilim Şenliğinin Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimine ve Öğrencilerin Fene Yönelik Tutumlarına Etkisi
DURMAZ HÜSNÜYE,OĞUZHAN DİNÇER EMRAH,OSMANOĞLU ASLIHAN , Yayın Yeri:Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2017
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
17 |
Matematiğin gerçek hayatla ilişkilendirilmesi: Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının nasıl ilişkilendirme kurduklarına yönelik bir inceleme (Connecting Mathematics to Real Life: An Investigation on How Prospective Secondary Mathematics Teachers Build Real Life Connections)
ÖZGELDİ MERİÇ,OSMANOĞLU ASLIHAN , Yayın Yeri:Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) , 2017
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
18 |
Prospective Teachers’ Teaching Experience: Teacher Learning through the Use of Video
OSMANOĞLU ASLIHAN , Yayın Yeri:Educational Research , 2016
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
19 |
Getting ready for the profession Prospective teachers noticing related to teacher actions
OSMANOĞLU ASLIHAN,IŞIKSAL MİNE,KOÇ YUSUF , Yayın Yeri:Australian Journal of Teacher Education , 2015
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
20 |
Investigation of Using Online Video Case Discussions in Teacher Education: Sources of Evidence of Mathematics Learning
OSMANOĞLU ASLIHAN,KOÇ YUSUF,IŞIKSAL BOSTAN MİNE , Yayın Yeri:Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri , 2013
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
21 |
Prospective teachers noticing with respect to the student roles underlined in the elementary mathematics program Use of video cases
OSMANOĞLU ASLIHAN,IŞIKSAL BOSTAN MİNE,KOÇ YUSUF , Yayın Yeri:Egitim ve Bilim-Education and Science , 2012
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
22 |
A study on investigating eight grade students reasoning skills on measurement: The case of cylinder
Işıksal Mine,KOÇ YUSUF,OSMANOĞLU ASLIHAN , Yayın Yeri:Egitim ve Bilim-Education and Science , 2010
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
23 |
Supporting teacher professional development through online video case discussions An assemblage of preservice and inservice teachers and the case teacher
KOÇ YUSUF,Peker Deniz,OSMANOĞLU ASLIHAN , Yayın Yeri:TEACHING AND TEACHER EDUCATION , 2009
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|