1 |
Examining Turkish Course Exam Questions in Terms of Originality, Page Layout, Item Type, Item Writing Criteria and Cognitive Level
KANIK UYSAL PINAR, AKIN ARIKAN ÇİĞDEM, ACAR ERDOL TUBA, BAYRAK ÖZMUTLU EMEL, AKYOL HAYATİ , Yayın Yeri:TED EĞİTİM VE BİLİM , 2022
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
2 |
Gender gap in reading achievement: the mediating role of metacognitive strategies and reading-related attitudes
ACAR ERDOL TUBA, AKIN ARIKAN ÇİĞDEM , Yayın Yeri:Social Psychology of Education , 2022
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
3 |
Reliability of Ratings of Multidimensional Fluency Rubric with Many Facet Rasch Model
AKIN ARIKAN ÇİĞDEM, KANIK UYSAL PINAR, BİLGE HUZEYFE, YILDIRIM KASIM , Yayın Yeri:International Journal of Assessment Tools in Education , 2022
Uluslararası
Hakemli
E-SCI/ERIC
Özgün Makale
|
4 |
Adaptation of the Marlowe Crowne Social Desirability Scale Short Form C to the Turkish Culture: Validity and Reliability Study
AKIN ARIKAN ÇİĞDEM, BAŞTEMUR ŞULE, DEMİRTAŞ ZORBAZ SELEN , Yayın Yeri:Hayef: Journal of Education , 2021
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
5 |
Testing of Gender and Longitudinal Measurement Invariance of General Self-Efficacy Scale
AKIN ARIKAN ÇİĞDEM , Yayın Yeri:İlköğretim Online , 2021
Uluslararası
Hakemli
DOAJ, SCOPUS
Özgün Makale
|
6 |
Does school climate that includes students\u2019 views deliver academic achievement? A multilevel meta-analysis
DEMİRTAŞ ZORBAZ SELEN, AKIN ARIKAN ÇİĞDEM, TERZİ RAGIP , Yayın Yeri:School Effectiveness and School Improvement , 2021
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
7 |
A Comparison of Kernel Equating and Item Response Theory Equating Methods
AKIN ARIKAN ÇİĞDEM, GELBAL SELAHATTİN , Yayın Yeri:Eurasian Journal of Educational Research , 2021
Uluslararası
Hakemli
ERIC
Özgün Makale
|
8 |
Measurement Invariance of the Satisfaction with Life Scale Across Gender and Time
AKIN ARIKAN ÇİĞDEM,DEMİRTAŞ ZORBAZ SELEN , Yayın Yeri:Turkish Journal of Education , 2020
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
9 |
Impact of Covariate Variables on Test Equating
AKIN ARIKAN ÇİĞDEM , Yayın Yeri:Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi , 2020
Uluslararası
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
10 |
Comparison of Different Ability Estimation Methods Based on 3 and 4PL Item Response Theory
DOĞRUÖZ EBRU,AKIN ARIKAN ÇİĞDEM , Yayın Yeri:Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2020
Uluslararası
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
11 |
Okuma Zevki ve Okuma Çeşitliliğinin Örtük Sınıf Analizi: Türkiye ve Çin İncelemesi
ÇÜM Sait,DEMİR ELİF KÜBRA,AKIN ARIKAN ÇİĞDEM,ŞAHİN MURAT DOĞAN , Yayın Yeri:Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2020
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
12 |
Çoklu Gösterimlerin Kullanıldığı Matematik Problemlerine Ait Çözümlerin Puanlayıcı Güvenirliği Açısından İncelenmesi
AKIN ARIKAN ÇİĞDEM,ÖZYILDIRIM GÜMÜŞ FERİDE , Yayın Yeri:Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , 2020
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
13 |
A Comparison of Kernel Equating Methods Based on Neat Design
AKIN ARIKAN ÇİĞDEM , Yayın Yeri:Eurasian Journal of Educational Research , 2019
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
14 |
University students life goals
AKIN ARIKAN ÇİĞDEM,DEMİRTAŞ ZORBAZ SELEN,KOÇ MUHARREM , Yayın Yeri:Journal of Higher Education and Science , 2019
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
15 |
Ergenlerde Problemli İnternet Kullanımı (Pik) ile Duygu DüzenlemeGüçlüğü Arasındaki İlişkinin Kanonik Korelasyon ile İncelenmesi
KIZILDAĞ SEVAL,KOÇ MUHARREM,AKIN ARIKAN ÇİĞDEM , Yayın Yeri:Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi , 2019
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
16 |
Güvenirlik Katsayılarının Kayıp Veri Atama Yöntemlerine Göre İncelenmesi
AKIN ARIKAN ÇİĞDEM,SOYSAL SÜMEYRA , Yayın Yeri:Hacettepe University Journal of Education , 2018
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
17 |
The Effect of Mini and Midi Anchor Tests on Test Equating
AKIN ARIKAN ÇİĞDEM,GELBAL SELAHATTİN , Yayın Yeri:International Journal of Progressive Education , 2018
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
18 |
Measurement Invariance of Science Self-Efficacy Scale in PISA
KIBRISLIOĞLU NERMİN,AKIN ARIKAN ÇİĞDEM , Yayın Yeri:International Journal of Assessment Tools in Education , 2018
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
19 |
A Comparison of Traditional and Kernel Equating Methods
AKIN ARIKAN ÇİĞDEM,GELBAL SELAHATTİN , Yayın Yeri:International Journal of Assessment Tools in Education , 2018
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
20 |
An Investigation of Group Invariance in Test Equating According to Gender
İNAL HATİCE,AKIN ARIKAN ÇİĞDEM , Yayın Yeri:Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi , 2017
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
21 |
Impact Of Missing Data On Rasch Model Estimations
SOYSAL SÜMEYRA,AKIN ARIKAN ÇİĞDEM,İNAL HATİCE , Yayın Yeri:The Turkish Online Journal of Educational Technology , 2016
Uluslararası
Hakemli
Endekste taranmıyor
Özgün Makale
|
22 |
MIMIC SIBTEST Lojistik Regresyon ve Mantel Haenszel Yöntemleriyle Gerçekleştirilen DMF ve Yanlılık Çalışması
AKIN ARIKAN ÇİĞDEM,UĞURLU SEÇİL,ATAR BURCU , Yayın Yeri:Hacettepe University Journal of Education , 2016
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
23 |
Değişen Madde Fonksiyonu Belirlemede MTK OlabilirlikOranı Ordinal Lojistik Regresyon ve Poly SıbtestYöntemlerinin Karşılaştırılması
AKIN ARIKAN ÇİĞDEM , Yayın Yeri:e-International Journal of Educational Research , 2015
Uluslararası
Hakemli
EBSCO
Özgün Makale
|